Tuinploeg

Van l/r: Kees Groen, Gerard Baars, Jan Buijsman, Nic Kreuk, Siemen Groot en Gerrit Baas.

Niet op de foto: Jos Groen en Hans Kok

Deze club van mannen van toen zijn ca.in 1990 begonnen.
Deze mannen die zich met onze mooie kerk verbonden voelen vond dat het hart nodig was.
Lutjebroek heeft een mooie kerk en daar hoort ook mooi groen bij , we zijn tenslotte van oudsher een agrarisch dorp en weten van aanpakken. Men ging aan de slag.
Zo werd er gereedschap aangeschaft door de parochie om de werkzaamheden te kunnen gaan verrichten.

We hebben het dan over de tuin van de pastorie, kerk en het kerkhof. Er was dringend een groep
mensen nodig met gevoel van groene vingers. Enkele voorbeelden; tegelpaden moesten opnieuw
gelegd worden het lag allemaal schots en scheef zo door de jaren heen. Ook moest er zeer veel snoeiwerk verricht worden onkruid worden gewied om alles weer toonbaar te maken. Is er electra en water aangelegd door de tuinploeg. Hulde aan de mensen van het eerste uur door hen is er een
mooie groene omgeving ontstaan om de kerk en pastorie heen alsmede het kerkhof.

De tuinploeg bestaat momenteel uit 8 mannen die wekelijks hun ronde doen. Maandag is de vaste werkdag uitgezonderd katholieke feestagen dan verschuift het een dag. Het werk bestaat uit maaien, snoeien, schoffelen en soms herstelwerkzaamheden.