Communiegroep

Communiewerkgroep

Wij zijn Mariska, Carola en Goska en wij mogen de communicantjes begeleiden op weg naar hun eerste Heilige Communie. Toen onze eigen kinderen hun communie gingen doen, zijn wij destijds benaderd om deze groep te ondersteunen. Het is echt heel leuk om te doen. Eerst wordt er gepolst in groep vier wie er allemaal meedoen. Ook kinderen die niet op De Baskuul zitten, maar wel in Lutjebroek wonen, of parochiaan zijn zijn welkom!

Uitnodiging

In januari worden de ouders/verzorgers dan door ons uitgenodigd voor een informatieavond. Dan wordt op basisschool De Baskuul uitgelegd wat we allemaal gaan doen. Er volgen in de periode tot de grote dag o.a. diverse werkavonden, een knutselochtend met familie op school, een presentatieviering en een puzzeltocht en rondleiding in onze mooie kerk.

Juul in de wolken!

We werken met een werkboek van “Met Juul in de wolken!”.

Dit is het verhaal van een giraf die op reis gaat. Op deze manier laten we de kinderen op een leuke en luchtige manier kennismaken met het geloof!

Lijkt het je leuk om ons hierbij te helpen, dat kan, neem contact met ons op of mail even naar het secretariaat.

Eerste heilige communie, hoe was het ook alweer..
Klik hier voor de uitleg

Eerste Heilige Communie 12 mei 2019!

Foto 1e H. Communnie 30 april 2017

Foto’s 1e H. Communie, 17 april 2016

Communnieproject 2016 “Vissen in de zee” gemaakt op de werktochtend.

Uitleg bij het orgel tijdens de puzzeltocht in de kerk!