Kerkwerken

Deze groep van vrijwilligers bestaan uit dames en heren met ieder zijn taken. Zij zorgen ervoor dat de kerk van binnen, en het interieur schoon gehouden wordt.

De dames en heren werken met een jaar rooster zodat je weet wanneer je aan de beurt bent. We zullen een impressie geven wat er zoal allemaal gedaan wordt.

De stofzuigploeg

Deze groep bestaat uit 10 mannen met ieder zijn vaste maat.
Ze werken om toerbeurt, gemiddeld één keer in de drie weken.
Deze groep is bij de “kerkwerken”als eerste aan de beurt. Zij zorgen dat de vloer in de kerk, sacristie, bij sacristie elke week gezogen wordt. Nadat dat gedaan is kunnen de kerkwerksters aan de gang.

De Kerkwerksters

Deze groep bestaat uit 28 dames en onderverdeeld in vier groepen van zeven.
Zij werken om toerbeurt, gemiddeld één keer in de vier weken. De dames starten de werkzaamheden één dag na dat de heren stof hebben gezogen.

De werkzaamheden

Er wordt gestart met stof afnemen. Als dat gedaan is wordt er gesopt tussen de banken en als laatste is de vloer aan de beurt. Natuurlijk is er tussendoor tijd voor koffie en een praatje.

Ook heeft iedere groep een extra taak die vier keer per jaar uitgevoerd wordt. Het reinigen bij boven het koor ramen lappen in het portaal en sacristie. Als de klus gedaan is kunnen we met een voldaan gevoel naar huis en staat de kerk er weer mooi bij.